Bestseller vil have mere grøn energi på udenlandske fabrikker
Solceller skal sænke Bestsellers CO2-forbrug på koncernens tekstilfabrikker i Bangladesh.
Det fremgår af en pressemeddelelse, som Bestseller A/S har fremsendt.
Selvom Bestseller ifølge pressemeddelelsen allerede har sænket sit CO2-forbrug med 82 procent, vil modevirksomheden fortsat forsøge at sænke forbruget - denne gang altså med solcelleenergi.
- Vi er meget bevidste om, at langt størstedelen af vores samlede klimaaftryk bliver sat i den indirekte værdikæde, og at det derfor er afgørende, at de fabrikker, vi samarbejder med, også får bedre mulighed for at benytte vedvarende energi.
- Med dette initiativ ønsker vi at styrke vores leverandørers mulighed for at investere i mere bæredygtige løsninger til gavn for deres egne virksomheder, deres lokalsamfund, vores forretning og hele den grønne omstilling.
- Dette er et af flere skridt på en større rejse, og vi ser frem til at samarbejde med vores tætte leverandører og gøre nye erfaringer i forhold til, hvordan Bestseller kan bidrage til at udbrede et bæredygtigt fokus i alle dele af modeindustrien, siger Anders Holch Povlsen, der er CEO og ejer i Bestseller.
Bestseller
- Bestseller er en familieejet modevirksomhed, som blev grundlagt i 1975 af familien Holch Povlsen
- Modevirksomheden tæller i dag mere end 20 modebrands herunder Jack & Jones, Only og Vero Moda
- Bestseller skaber modetøj for alle og sælger sine styles over hele verden, hvor produkterne er et væsentligt element i folks dagligdag
- Bestseller stræber efter at vækste sin forretning bæredygtigt og investere i fremtiden for at have en positiv indvirkning på både samfund og miljø.