23948sdkhjf

Bestseller vil have mere grøn energi på udenlandske fabrikker

Solceller skal sænke Bestsellers CO2-forbrug på koncernens tekstilfabrikker i Bangladesh.

Det fremgår af en pressemeddelelse, som Bestseller A/S har fremsendt. 

Selvom Bestseller ifølge pressemeddelelsen allerede har sænket sit CO2-forbrug med 82 procent, vil modevirksomheden fortsat forsøge at sænke forbruget - denne gang altså med solcelleenergi. 

- Vi er meget bevidste om, at langt størstedelen af vores samlede klimaaftryk bliver sat i den indirekte værdikæde, og at det derfor er afgørende, at de fabrikker, vi samarbejder med, også får bedre mulighed for at benytte vedvarende energi. 

- Med dette initiativ ønsker vi at styrke vores leverandørers mulighed for at investere i mere bæredygtige løsninger til gavn for deres egne virksomheder, deres lokalsamfund, vores forretning og hele den grønne omstilling. 

- Dette er et af flere skridt på en større rejse, og vi ser frem til at samarbejde med vores tætte leverandører og gøre nye erfaringer i forhold til, hvordan Bestseller kan bidrage til at udbrede et bæredygtigt fokus i alle dele af modeindustrien, siger Anders Holch Povlsen, der er CEO og ejer i Bestseller. 

Bestseller

  • Bestseller er en familieejet modevirksomhed, som blev grundlagt i 1975 af familien Holch Povlsen
  • Modevirksomheden tæller i dag mere end 20 modebrands herunder Jack & Jones, Only og Vero Moda
  • Bestseller skaber modetøj for alle og sælger sine styles over hele verden, hvor produkterne er et væsentligt element i folks dagligdag
  • Bestseller stræber efter at vækste sin forretning bæredygtigt og investere i fremtiden for at have en positiv indvirkning på både samfund og miljø.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.047